Dynamic Virtual Emoties
CleVR heeft de mogelijkheid om dynamische emoties simuleren avatars. Hiermee CleVR unieke virtuele sociale situaties waarin avatars kunnen een emotionele toestand hebben, samen met de betreffende gezichtsuitdrukkingen maken. Door het toepassen van een dergelijke emotionele toestanden aan groepen van avatars, kan de algehele sfeer binnen de virtuele omgeving worden beïnvloed.
Emoties in avatars resulteren in projecten zoals de D-Roltrap , Psychose en sociale fobie , waar agressieve avatars kan interageren met de deelnemer en in het bijzonder binnen de D-Roltrap project om een escalerende situatie opnieuw. Deze interactie kan ook worden versterkt met een vijandige sfeer in de virtuele omgeving.
Emotionele avatars zullen in staat zijn om zes basisemoties (blij, verdrietig, boos, bang, verontwaardigd en verrast) naast de neutrale emotie en vele combinaties van emoties weer te geven. De intensiteit van de mimiek beïnvloed door de emotionele toestand van een avatar, wiens stemming kan dynamisch worden gewijzigd door bepaalde triggers of gebeurtenissen.